En otroligt bra fråga !

POSTAT AV JONNA 2013-03-12 KL. 18:25:21
Jag fick en fråga av en 9- årig tjej. Om du var här uppe i dalarna som jag skulle jag har frågat om du ville hoppa min ponny. Men du bor ganska långt bort från mig så nu går det tyvärr inte ju.. 
 
Jag svarde: haha, ja det skulle ha varigt kul. :D .. Men jag vet inte riktigt om jag kanske skulle ha vågat hoppat ändå.. Och precis då fick jag frågan. 
 

Den 9-åriga tjejen: Hur skulle den hästen vara som du skulle villja hopp tävla med. 
 
Då tänkte jag den fråga måste jag ta upp på bloggen. Och nu gör jag det så alldeles strax så kommer ni att få läsa faktiskt om det. Om min dröm häst, hur ska den vara ? Hur ska den se ut ? Hur ska den att vara att rida utan hinder? Detta får ni läsa om. Bara ni bläddrar lite längre ner på detta inlägg...
 

Jag har faktiskt en häst jag skulle villja haft. Jag vet inte riktigt hur långt jag hade varigt med den ponnyn nu. Den var otroligt fin och mjuk i alla sina gångarter. Jag hittade ingen jätte bra bild på honom men han ser iallafall ut så här. Kanske inte världens bästa bild men ni ser iallafall lite utav den. 
 
 
 
HAHAh Ja denna fina ponny hette Birk.Jag har ju skrivit lite om honom förr så ni kanske känner igen honom sen tidigare bilder. Men jag säger det igen, dessa bidler är ju absolut inte dom bästa. Kunde inte hitta några bättre. 
 
Han var iallafall bork färgad och ganska sportig av sig. Och det är precis en som brik jag vil ha. Nu prövade jag inte att hoppa med honom dock. Men jag tänkte lägga upp hur jag hade velat att han hade varit. 
 
Jag har nog alltid velat haft en självgåede motor en sådan häst/ponny som har en liten egen fart. en sådan häst som man slipper och sitta och driva som en tok för att få fram. Birk var en sådan ponny som var en självgående ponny. Ponnyn ska vara lydig och lyssna på sin ryttare. Jag vill även att man ska kunna få stopp på dena framför mellan och efter hindrerna. Man ska även kunna gasa mnär som helst, och känna en trygg het på dens ponnys/hästs rygg. Jag vill alltid känna hästensbett den har i munnen. Att jag har kontakt hela tiden. Den ska inte ha för högt med huvudet så det nästan känns som att man ska bli nockad. 
 
På dressyr träningar eller vad man nu säger ett enkelt markarbete vill säga, tycker jag själv att den ska vara mycket lydig och mjuk. Där skulle jag villja ha en likadan som Birk. Han var så fin i dressyren och så mjuk och obeskrivlig kännsla man fick efter varje ridpass man hade gjort med honom. Han gjorde strålande skenkelvikningar. Jag prövade inte heller att galoppera jag han tyvärr inte det innan han försvann men skulle gärnat velat prövat det . Men när jag tittade på när Carolina red honom så såg det ut som att sitta på en gunghäst. Hästen ponnyn jag vill också ska vara lugn så att man blir lugn sj
lv i det man gör! 
 
Som ni kanske förstår lite i detta nlägg vill jag ha en lugn och trygg häst att hoppa med. En läromästare. Precis en som Birk. Och om ni inte förstog det i texten så är det så att Birk är tyvärr uppe på ljuvliga gröna ängarna och betar gräs.. Detta är progrund av en spark han fick av en annan häst tyvärr.
 
MEN JAG VILL BARA SÄGA DET BIRK ATT  DU KOMMER ATLLTID FINNAS I MITT HJÄRTA, OCH MÅNGA ANDRAS HJÄRTAN !
Julia skriver:
2013-03-12 kl 18:46:56

Är de Birk från karlslund? Hehe

Jag har frågestund på min blogg, vill du vara med? :-)

Svar: Nee, det gjorde han inte :/ <3
Jonna Sunvisson


2013-03-12 kl 22:24:23

Sv: Jaha oj trodde verkligen det var en d-ponny! Ops :)
tack snälla och desamma! <3


Tuuli Elmgren skriver:
2013-03-13 kl 13:26:21

Superfin blogg! Allt bra? (:


Anonym skriver:
2013-03-21 kl 20:03:09

Fast om man har en självgående ponny som gör allt som man säger till att den ska göra och så ska man rida en annan häst/ponny som inte är lika lydig då kanske man inte klarar av den. Fast det beror ju på vad ryttaren har för kunskaper. Fast det skulle vara kul om man hade en häst/ponny med ett litet speciell humör men ändå ska den vara trevlig att ridaoch när man rider och pysslar om den

Svar: Ja men precis. Ja hit tills har jag bara svåra ponnyer vi får väl se vad jag väljer för storhäst :D Men själv tycker jag om utmaningar och svårigheter ! :D <3
Jonna Sunvisson


Anonym skriver:
2013-03-21 kl 20:05:15

Ja en så ponny skulle nog alla vilja ha. Fast då kanske det inte skulle vara någon som var speciell.


2013-03-27 kl 19:34:11

åh världens finaste birk!!!<3<3





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: