Bloggskola

POSTAT AV JONNA 2014-06-23 KL. 12:23:51
Jag var inne här på blogg.se och hade inte jätte mycket och göra... Försökte komma på inlägg som vanligt men kom såklart inte på nått! Men sen såg jag en länk som det stog BLOGGSKOLA på jag gick in och kika och läste kapitel efter kampitel! Och fick lära mig en hel del faktiskt! 
 
Och nu tänkte jag att jag skulle skriva lite kortfattat om det jag läste så ni som inte har blogg.se kan ta del av detta och lära er kanske nått nytt! 
 
Header/design: 
 
Headern får inte vara för rörig, då får man inte ett bra första intryck på bloggen. Headern ska också vara så att man ser på bilderna om vad bloggen handlar om. Om det handlar om inredning så har man en passande header till det! 
 
Bloggnmanet: 
 
Bloggnamnet har en stor betydelse till bloggen, bloggnamnet måste ha en kompling till nånting som tillhör bloggen, eller vad bloggen hanldar om eller bara nånting som är runt sig själv. Det får inte vara för långt då det kan va svårt att komma ihåg. Och kolla om det finns som annan domän som heter likadant fast med .se.. För om nån gång du vill utveckla din blogg och ha en egen domän och den redan finns så kan det vara så att man får byta namn..
 

RUBRIK: 
En rubrik har stor betydelse i inlägget. Om man inte har en bra och intressant rubrik så blir inte läsarna lika intresserade utav inlägget. Rubriken ska också ha en handling till vad inlägget kommer handla om. 
 
Inläggen: 
 
Det är lättare att hålla sig till en sak i ett inlägg. Om man tex skriver om en hel vecka kan det lät bli rörigt.. Men OM man nu ska tex skriva om sin vecka så kan det vara bra att lägga in under rubriker med en fetare text. Det är då lättare att hålla reda på vart man är både för en sjäkv och för läsarna. 
Men som sagt det är lättare att fokusera på en sak och arbeta runt det. Oftas då blir det ett bättre och mer intresant inlägg. 
 

BIlder: 
Va noga med vad du lägger upp för bilder. SJälv när jag kollar andras bloggar är jag mycket intresserad av att se fina skarpa bilder och inte ett par suddiga telefon bidler. Såklart kan det vara kul att se lite "live" bilder som man ser vad personen gör precis då. Och alla har ju inte tillgång till en system kamera, men försök att hitta en bra inställning på mobilen eller annat för att få dom bästa bidlerna! 
Och det är alltid kul att se nya bilder i varje inlägg så det inte blir samma bild som rullar om och om igen! 
 

Hoppas ni tyckte om detta inlägg, och har fått lite tips och ideer som ni kan ta med er till eran blogg! 
 
 
 
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: