DAGENS RIDPASS VALLAS JOEL

POSTAT AV JONNA 2014-06-03 KL. 13:22:30

Idag var Joel inte lika bra som han har varit dem senaste dagarna tyvärr, men jag tyckte ändå att han kämpade på bra och vi hade ganska roligt även fast det inte gick som jag ville riktigt.

 

Vi började med att jag trava fram och gjorde mycket skänkelvikningar så att han skulle mjuka upp sig lite. Men jag kände att han var lite stark och hängig i bettet. Jag red på som vanligt och tänkte att det skulle släppa men det gjorde inte riktigt det. Han såg super duper fin ut men känslan var inte det samma. Jag galopperade lite på volt och gjorde mycket övergångar från skritt till galopp, han brukar släppa då men det gjorde han inte..

Tillslut gav jag upp, man märkte på hela han att han inte tyckte det var så kul.. Så mamma fick ta upp ett litet kryss som vi sedan höjde upp till ett räcke ! Och det gick verkligen strålande han tyckte det var jätte kul och han skötte sig galant. Han gick mer fram och öronen var också spikrakt framåt! 

 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: