Joel den 2 juni

POSTAT AV JONNA 2014-06-02 KL. 20:53:33
Joel var as fin trots den varma värmen!  
 
Jag travde honom på ganska lång tygel så han fick sträcka på sig riktigt mycket och slappna av, efter ca bara 2min var han jätte avslapnad så korta upp tyggeln, jobba han lite på volt och gjorde mycket övergångar från trav till skritt och sedan igångsättningar så att han skulle lyssna på mina hjälper.
 
Efter trav arbetet så jobba jag han mycket i höger galopp som vi börjar få lite problem med och jag har inte riktigt tagit tag i det, men idag gjorde jag faktiskt det. I början så var han väldigt stel och ville inte alls ställa sig och jag har verkligen tappat sjukt mycket ballans i höger varavet så är inte så stadig heller, så allt blir fel. 
Men efter ett par minuter av galopp jobb så lossa han faktiskt, och blev jätte fin! 
 
Jobba lite förvänd galopp efter det och han var hur stadig som helst, träning ger verkligen färdighet. 
Vänster galoppen har vi inget problem medlängre, vi har hittat ballansen och mjukheten så nu blir han inte lika stark i det varvet! 
 
Det var lite det vi jobbade med idag vi får se vad som händer imorgon om jag ska göra ett mjukgörelse pass då eller om jag ska rida ut! 
 
 
Amanda Hellman skriver:
2014-06-02 kl 21:55:36

Finaste nii! <3333

Svar: tack!! :***
Jonna Sunvisson





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: