Min hopp rädsla

POSTAT AV JONNA 2014-06-03 KL. 12:08:41
Jag vart rädd under 2012 om jag intte minns fel! Jag köpte joel 2011 som en hopp ponny jag skulle hoppa mallt förändrades den dagen jag åkte av. 
Det var en linje med början på en oxer och det andra var ett räcke, jag tror det bara låg på ca 80 cm. Jag var lite rädd så min tanke var att rid fort så är det över fortare. 
Problemet var då att Joel tyckte det var så pass kul så han tog tag i bettet och jag kände shit det hrgår fort och vi kommer krascha och jag gjorde det man absolut inte ska göra i sånna tillfällen.. Jag drev och smacka så Joel hoppade av jätte stort, och jag hade inte ridit honom jätte mycket pgr av att jag vart sjuk under hösten 2011.. 
 
Så jag kände han inte så där jätte väl och jag var gasnska liten på honom, jag flög av med dunder och brak efter räcket.. Han drog ner huvudet och gjorde nåt med ryggen så jag pladask ner på marken med huvudet före.. Jag hoppade upp igen och vi sänkte till ca 30 cm, men Joel gjorde samma sak ännu engång även fast det var riktigt lågt och jag flög av.. Sen den dagen har jag varit livrädd för att hoppa men jag känner själv att jag har stärkt mej lite och jag känner att jag är inte lika rädd för att hoppa som förr iallafall och det är ju ett gott tecken! 
 
Jag tycker man inte ska skämmas över att man är hopprädd det är något man är och man får ta steg för steg för att bygga upp självförtroendet, och folk som säger att " men du det är inte så farligt " dom har ingen aning om hur du känner! Så var inte rädd att säga det utan det är helt naturligt och det är sånt som händer, men det går över det kan jag lova! 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: