Tillbaka blickar

POSTAT AV JONNA 2014-06-15 KL. 17:05:20
Jag och Joel har lite mer än 3 år tillsammans. Och vi har både haft framgångar och motgångar, vi har även haft sjukt många tävlingstarter tsm! Och det är super kul för på nästan varje tävling så kommer vi hem med en rosett! 
( från provridningen ) 
 


2011: Den 21 Augusti om jag inte minns fel så fick jag hem Joel, Dagen efter så åkte jag på min första "tävling" det var en KM så jag sartade en LC.2 eller om det var en LB:1 hoppade även en 40cm klass eller nått, men det gick väk ganska bra! Efter det så tränade jag mest men det dröjade inte länge inann jag åkte på en lokal hopptävling, där jag hoppade 70-80 cm och det gick ganska bra fick nått pet i LD och sen la jag en volt i LC! Problemet under hela tävlingsdagen var att jag mådde jätte dåligt. Jag kunde inte peka ut var det var för nått utan hade bara sjukt ont i huvudet och var jätte trött. Men jag körde som vanligt. Bara nån månad efter om det ens var det så svimmade jag i köket och det vart ambulans och grejer. I december tror jag det var så fic vi reda på att jag hade haft köttelfeber. 
Under denna tid kunde jag varken gå i skolan eller rida, åt inte så mcyket heller och min ork var helt slut... 
Men jag kom upp i sadeln under 2012 igen! 
( Hopptävlingen 2011 ) 
 
 
 
2012: Året rullade väl på, allt gick väl bara bra, träningarna fortatte men allt satt fortfarde inte. han gick inte mycket på tygeln och vi hade inte gjort så mycket avvanserade grejer ännu men ja det rullade väl på. 
Men under våren 2012 hände det saker, han vart sjukt fin och jag började tävla dressyr med honom! Vi åkte till vetlanda och tog hem en andra placering i LC.2 på 72% och jag var jätte stolt över honom och mig själv över det vi hade gjort udner hela det meetinget! 
( film från vetlanda 2012 ) 
 
 
 
2013: Joel fortsate att leverera. Vinster och plaveringer efter varandra, och vi höjde även våra procent! Allt rullade på! 
 
2014: VILKEN UTVEKLING! Shit!! Han går hru fint som helst och under hela detta år så lyser han upp och visar vad han kan! Visst vi har fått ganska mycket motgång också udner träningarna men det är sånt man får ta, jag har lärt mig då till nästa gång hur jag ska göra osv! Vi har ridit ett par LA runt 65% så är så sjukt stolt över honom! 
 
 
 
 
 
 
MIN ÄLSKLING! 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: