Ninja avtackas i Scandinavium, OMG

POSTAT AV JONNA 2013-03-12 KL. 09:38:34

Ninja avtackas i Scandinavium

 
 

HOPPNING  Ninja La Silla, Rolf-Görans Bengtssons medaljhäst, kommer att hyllas och avtackas med en avskedsceremoni under Göteborg Horse Show. Den 18-årige valacken går nu i pension.

 

Ninja La Silla, som har ett EM-guld från 2011 och ett OS-silver från 2008 som sina främsta meriter, kommer att tackas av med en officiell avskedsceremoni i Scandinavium fredagen den 26 april. Mellan 2006 och 2011 deltog Ninja och Rolf-Göran i samtliga mästerskap under svensk flagg.

- Det har varit en ära för mig att få rida en sådan fantastisk häst som Ninja La Silla och jag är verkligen tacksam till Alfonso Romo som gett mig den möjligheten. Att få vara med om den resan som Ninja La Silla och jag har gjort tillsammans med så bra resultat på mästerskap är något som alla ryttare drömmer om. Ninja La Silla har en fantastisk personlighet och är inte bara en häst, han är en vän och han förtjänar verkligen att bli avtackad på hemmaplan framför den svenska publiken vid Göteborg Horse Show, skriver Rolf-Göran på sin hemsida.

 

Jag blir ju nästan tårögd av att läsa den fina texten som rolf-göran har Skrivit. jag tycker att det är så synd att att han är så gammal. Man skulle vikllja att man kan gå tillbaka några år för att fortfarande se Ninja Live i EM ellerOS men tyvärr kan man inte det. Men skulle bara villja säga tack till Ninja La Silla för dom toppen åren som han har hjälpt många att komma på fötterna ! ! 




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: