Varför valde jag Fariytale

POSTAT AV JONNA 2015-01-16 KL. 09:55:00
Jag började provrida hästar innan jag sålde Joel för att känna efter vad jag letade efter för häst. Jag provred mest såkllade gröna hästar som inte hade tävlat så mycket. Jag fastna nästan för alla,  (haha) jag tyckte alla var underbara att rida på, men efter lite tanke efteråt så kände jag att några hästar inte va glinten i ögat på mig. Jag fortsätte att leta vidare, tillslut hittade jag en sån underbar häst. 
 
Vi hängde med på besktingen och allt kändes så sjukt bra och jag längtade efter att få hem min nya fina häst.. Men tyvärr visades att hästen va lite halt och vi avstog.. Men det var verkligen en sjukt fin och snäll häst som jag verkligen är jätte ledsen över att jag inte fick.. 
 
Men vi letade vidare och tog ny tag, så när vi skulle ner till tyskland tog vi en sväng till Lund och provred då Fairytale som stog på en jätte mysig gård. Först tyckte jag att hon såg liten och spinkyg ut det var det första intrycket jag fick, sen såg jag henne röra på sej och där var mitt första intryck att det var en häst med mycket enrgi men mycket arbetsvillig. Jag hoppa upp och känslan var trolig, det var sjukt roligt att rida och det var en sån annorlunda ridning som jag var van med, men hon va så sjukt snäll och om man bara red efter vad hon kunde så var så förstod hon så himla bra och det var så roligt. Så när jag satte mig i bilen hade jag redam bestämt mej att den hästen vill jag ha. 
 
Och nu står hon hos mig, min egna lilla häst!!
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: